Lördag morgon, 12 september

Det här med sömnskuld, stämmer det? Jag tycker man får höra olika varje gång. I alla fall, något fel var det med mig, för igår somnade jag i soffan vid halv fem och vaknade inte förrän klockan sex idag på morgonen. Den som har suttit i min soffa kan enkelt räkna ut att jag är lite mör, soffan är fin men obekväm. (Under perioden i början av förra året då jag faktiskt sov i soffan varje natt hade jag i alla fall en bäddmadrass mellan mig och monstret.)

Kanske lite på grund av soffsovet kändes dagens låt mycket lämplig, för det var lite så jag gjorde då, förra året. Sov på soffan, sen gick upp och dansade till I Will Survive. Kärva tider, men också bra tider, för annat jag tänker på från då är till exempel: Judith Butler, fantastiskt boende, hätska grannar, franskt 1600-tal, Maggies matlagningsskola,  Stefan Jonsson, Publik, sånglektioner, vara på spaning i Linné, Aldous Huxley, UB:s källare och inte minst NY TID NY STRID. 

För övrigt är idag första dagen det jag trodde skulle hända för länge sedan hänt, nämligen:

”Dear karinkarinkarinyeah,

Your video, Film 153, may have content that is owned or licensed by WMG.

Sincerely,
– The YouTube Team”

Ljudet är följaktligen avstängt. Men ni hittar väl låten antar jag.

Och jo, jag bjuder på mitt stora linne.

One response to “Lördag morgon, 12 september

  1. oskar och albert greeen

    she´ll be coming round the mountain och oh susanna önskar vi

    hej då syrran

Kommentera

