Torsdag kväll, 10 augusti

Tur att jag hade satt mobilklockan för säkerhets skull – tekniken strulade i natt med. Känner mig inkompetent. Hur svårt kan det vara? Hann i alla fall med tåget som jag skulle, med, typ, två minuters marginal. 

Dagen har bjudit på allt ifrån tandläkarbesök till gratis bokuthämtning i Tegelborgen. Med mig hem har jag tandont och en trave halvkonstiga böcker som jag förmodligen inte kommer att hinna läsa de närmaste åren. Till exempel en bok som hette något i stil med ”Den moderna människans typologi” från förra hälften av förra seklet, och Lychnos från 1936.

Nu ska jag till stallet, sedan fundera lite över förolämpningar från 1600-talet och kloster och goda gamla kristliga seder. Efter det är det nog dags att en gång för alla få bukt med min trilskande dator. Bön, hot, våld, tårar… Tänker testa ALLT.

Kommentera

