Dessa mornar…

Ibland blir det riktigt brrråtttooom på morrrronnen och då kan det hända att man inte hinner göra sin morgondans. Så skedde till exempel idag. Att jag var uppe vid fem och la ett vinnande bud på en SJ-biljett på Tradera (Lund –> Göteborg, 76 kronor, ändå helt ok) rörde till det i väckarklocksinställningarna, så när jag väl vaknade var det tamejtusan bara till att sätta full fart framåt. 

I morgon kommer jag att vakna och dansa i Göteborg som idag välsignats med vad vi kallar Göteborgsväder. Det blåser och regnar och blåser och regnar. Knatade upp för Avenyn från Kungsportsplatsen till Tegelborgen (a.k.a. Humanisten) innan och det var en pina vill jag lova. Fick ta skydd på Systemet och sitter nu med två flaskor vin som ska inmundigas tillsammans med västkustens pärlor. 

Så var det med det!

2 responses to “Dessa mornar…

  1. Hallååååååååååååå var är nu dagens nu dåra? Jag kan önska också, Police – Every Breath You Take: http://www.youtube.com/watch?v=BnejNGprm3I

  2. Tack för grym dans.

    Tror du skulle gilla att morgondansa till B52:s ”Love Shack”.

    Try it!!!

Kommentera

