Fredag morgon, 28 augusti

Åh, vad trött jag är! Jag har sovit helt underligt i natt – först mer eller mindre tuppade jag av med kläderna på och lyset tänt klockan 19, vaknade klockan 22, satt uppe och pluggade och skrev till klockan 02.30 och jagade sedan insekter (bo på landet + öppet fönster + lampan på = invasion) till 03.00. Efter det såg jag att gårdagens SVD låg vid sängen och kände en väldig press att läsa igenom den, för att med gott samvete kunna läsa dagens. Så då gjorde jag det i en halvtimme. Sedan försökte jag verkligen sova på riktigt, men det var väldigt, väldigt svårt. Jag förstår inte hur man först kan ha svårt att somna och sen få svårt att vakna, det säger ju emot sig självt. 

Det tog mig en och en halv timmes parallell snoozning på två klockor för att till slut få mig att vakna. Herregud! Men men, nu är jag uppe i alla fall och ska snart bege mig till Lund för att gå på möte med kommunen. Pigg, glad och smart!

Kollade förresten igenom mina danser igår och kom fram till att det nog räcker med  en och en halv minuts dansande, för sen tröttnar man. Alltså, den som tittar tröttnar. Jag skulle kunna dansa i en timme… (fast kanske inte just idag, idag var det fan tungt.)

Dagens låt är önskad av Nicky Pop!

Jo, förrsten, om du har tid att titta på min film har du nog tid att titta på det här också.

2 responses to “Fredag morgon, 28 augusti

  1. niklas "nicky pop" johansson

    Jag känner mig hedrad.

Kommentera

