Hej jag heter Karin och jag behöver din hjälp.

Hej, jag heter Karin och jag har svårt att komma upp på mornarna. När jag vaknar vill jag bara somna om igen. För när jag vaknar sätter sig den nya dagen på mig som en stor fet jävla elefant, och ingenting känns görbart. Allra minst att kasta av mig täcket och sätta fötterna i golvet. Allra minst öppna ögonen. Ge mig en krypterad magisk mördarklocka och jag lovar att min tumme hittar snooze-knappen innan hjärnan ens hunnit fatta att klockan ringt. I promz. 

Jag behöver hjälp, men har inte råd att gå till en psykolog. 

Din uppgift är:

Ge mig en låt [gärna länk till en mp3.a] innan jag går och lägger mig. Så sätter jag den som alarm. Och studsar upp ur sängen och gör en dans, till hela låten. Och filmar. Och lägger upp här. It’s a win-win. Jag får min dag och du får ditt skratt. 

Smakprov:

 

Kram. 

Karin.

5 responses to “Hej jag heter Karin och jag behöver din hjälp.

  1. Dexys Midnight Runners – Breaking down the wall of heartache tycker jag är en bra första låt!

  2. jg vill ge låt:

    benny bennassi – inside of me

  3. väldigt rolig idé, att du bara kom på den!
    Den först filmen är inspelad före du klippte håret?
    Detta skall jag fortsätta att följa!:)
    Hörs på lördag.
    Kram Josephine

  4. du måste ha varit inloggad fortfarande när jag kommenterade, förstod inte varför det blev från ”tid och rum”:S
    men nu har du en förklaring ifall du undrar, loggade ur det ialla fall:)

    • Ja, den första filmen är gammal, ett och ett halvt år tror jag. Just nu är jag helt slut och dansande känns väldigt avlägset, träningen tog på benen. Ska ladda över bilderna nu!

Kommentera

